Handels og leveringsbetingelser
Kort og godt!
- Altid 14 dages bytteret
– Normalt 1-3 dages levering (grundet corona og mangel på medarbejder kan der ved enkelte ordre opstå længere leveringstid)
– Har du spørgsmål, kan du altid sende en mail eller ringe til vores kundeservice. (Se info under kontakt).
Vores priser
Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris.
Generelle oplysninger
Dansk Handelscenter.dk ejes og drives af
Dansk Handelscenter ApS
CVR-nr. 45220931
Rådhusstræde 6B
4600 Køge
Mailadresse info@danskhandelscenter.dk
Tlf. 41661650
Bestilling
Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os.
Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag din ordre er afsendt.
Når du handler med DanskHandelscenter.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden, eller sende en mail til info@danskhandelscenter.dk
Betaling
Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder.
- Visa/Dankort
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Debit
- Maestro
· Mobilepay
· ApplePay
· ViaBill
· Anyday
Online betaling med kort
Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når vi afsender varerne.
Der betales via sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder, at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående.
Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger, der er opgivet, er sande.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Betaling med Anyday
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Leveringstid
1-3 hverdage, hvis ikke andet er oplyst ved produktet.
Vi sender altid bestillinger i indkommende rækkefølge – så ved udsalg, fødselsdag eller lignende kan der forekomme en lidt længere leveringstid.
Post Nord omdeler vores pakker og i nogle tilfælde af større pakker leverer vi selv.
Ved bestilling af flere varer hvor en af dem har længere leveringstid, så sender vi varerne samlet når de alle er klar til levering.
Forsendelsesomkostninger
Pris til pakkeshop 49,-
Pris til Erhvervsadresse 69,-
Pris med omdeling til din hjemmeadresse 69,-
Visse produkter kan have en højere fragtpris (OP TIL 3000 KR) Du vil altid kunne se den endelig fragtpris for netop det produkt du har valgt. Inden du afslutter handlen.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du vil altid kunne bestille et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Returnering/fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på alle varer fra modtagelsesdagen.
Vi skal inden 14 dage fra modtagelse havde modtaget meddelelse om, at du vil fortryde dit køb, herefter har du 14 dage til at sende varen retur til os. Ved brug af fortrydelsesretten kan du benytte standardfortrydelsesformularen som du finder her under. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden at give os besked.
( Fortrydelsesblanketten bedes vedlægges den returneret vare )
Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt”, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså kun gøre det samme med varen, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
fortrydelsesret blanket (Kopier Link nedenfo)
https://sw63104.sfstatic.io/upload_dir/shop/standardfortrydelsesformular.pdf
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Fortrydelsesret
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Når der er tale om en ren returvarer/ombytningsvarer, vil udgiften til returneringen tilfalde dig – vi betaler til gengæld for, at den ny-ombyttede varer sendes til dig igen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Anlæg
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 300.-
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Dansk Handelscenter ApS
Rådhusstræde 6B
4600 Køge
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamation
Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til info@danskhandelscenter.dk i rimelig tid efter varens modtagelse.
Reklamerer du indenfor 2 måneder efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Vi har brug for følgende information, når du returnerer varer.
Du bedes oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage, og få en kvittering for dine portoudgifter, så vi evt. kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Kontakt os.
Hvis du vil kontakte os, kan du gøre det via mail på:
info@danskhandelscenter.dk
Politik omkring kundeoplysninger
Vi videresælger ikke personlige oplysninger
For at du kan indgå aftale med os på Dansk Handelscenter.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen og videregivelse af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Dansk Handelscenter ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@danskhandelscenter.dk
Cookies
På danskhandelscenter.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på danskhandelscenter.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere danskhandelscenter.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@danskhandelscenter.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.12.2022
Gavekort
Gavekort kan anvendes i vores online shop. Når du køber gavekortet vil du modtage det på mail med en kode. Denne kode skal indtastes i rabatkode feltet i din kurv når du handler. Gavekortet er gyldigt i et år fra udstedelsesdatoen.
Skulle der opstå problemer eller mister du dit gavekort, vil vi venligst bede dig kontakte os på nedenstående mail, og så vil vi selvfølgelig forsøge at hjælpe dig bedst muligt.
Kontakt: info@danskhandelscenter.dk
Databeskyttelseserklæring for Danskhandelscenter.dk
Denne databeskyttelseserklæring gælder for indsamling og brug af personoplysninger på danskhandelscenter.dk.
Her finder du informationer, bl.a. om hvilke personoplysninger der indsamles, hvad de bruges til og hvilke rettigheder du har. Danskhandelscenter.dk er ansvarlige for behandlingen og kan til enhver tid kontaktes, hvis du har spørgsmål.
Hvilke personoplysninger behandler vi?
Når du skal handle på hjemmesiden, skal du i mange tilfælde opgive følgende oplysninger:
· Navn
· Telefonnummer
· E-mailadresse
· Kortoplysninger
· Leveringsadresse
Registreringen af disse oplysninger er en forudsætning for at købet kan gennemføres. I forbindelse med køb og henvendelser vil vi også gemme:
· Købshistorik, bl.a. hvilken type vare eller tjeneste du har købt, og hvornår du købte dem
· Servicestatus, servicehistorik, returneringer, reklamationer, reparationer
Hvis du har oprettet en brugerprofil på hjemmesiden, kan du vælge at logge på med dit brugernavn og din adgangskode, når du skal handle på hjemmesiden. Køb af enkelte produkter kræver, at du logger på.
Vi bruger såkaldte cookies og lignende teknologier, som genererer oplysninger, vi bruger til at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden og til andre analytiske og statistiske formål. Disse oplysninger benyttes på et aggregeret niveau, men enkelte oplysninger vil kunne betragtes som personoplysninger på indsamlingstidspunktet, såsom din IP-adresse. Informationsindsamling ved hjælp af cookies er beskrevet mere udførligt i kapitel 7 nedenfor.
1. Grundlag for at behandle personoplysninger
Loven om personoplysninger begrænser adgangen til at behandle personoplysninger ved at angive, hvad der skal anses som legitime årsager til at indhente og bruge personoplysninger (“Behandlingsgrundlag”). Reglerne om Behandlingsgrundlag betyder, at det er muligt at behandle personoplysninger, når det er nødvendigt for at opfylde en aftale med den person, hvis personoplysninger bliver behandlet. Vores aftale med dig er vores primære behandlingsgrundlag.
Desuden baserer vi dele af behandlingen på dit samtykke. Samtykke indhentes ved markedsføringshenvendelser, brugerundersøgelser, kampagner osv.
Enkelte behandlinger er baseret på en interesseafvejning, f.eks. analyse og videreudvikling af vores tjenester og hjemmesiden, hvor vores legitime interesse forbundet med brugen af oplysningerne vejer tungere end eventuelle ulemper for den enkelte kunde.
2. Hvad bruger vi dine personoplysninger til?
Vi anvender dine personoplysninger til følgende:
· Opfyldelse af vores salgsrelaterede forpligtelser: Det omfatter opfyldelse af vores forpligtelser over for dig som kunde, herunder levering, relevant service, kundeopfølgning og besvarelse af spørgsmål samt opfyldelse af vores forpligtelser i henhold til gældende lov.
· Relevante råd samt tilbud til dig om opfølgning og tilbud: Vi vil benytte dine personoplysninger til at give dig relevante råd, opfølgning og tilbud på produkter og tjenester relateret til det, du allerede har købt hos os.
· Oprette kundeprofil: Vi vil kunne oprette en kundeprofil baseret på købshistorik og tilgængelige oplysninger som grundlag for nyhedsbreve, produktinformationer, tilpasset markedsføring og købsanalyser.
· Administration af brugerprofiler: Vi har adgang til din brugerprofil for at kunne administrere dine kontaktoplysninger og eventuelle samtykker til at modtage vores nyhedsbrev, deltagelse i kampagner eller lignende.
· Hvis du kontakter os via kundeservice: Afhængig af hvad henvendelsen drejer sig om, og hvordan du kontakter os (via telefon, chat eller RemoteFix), vil vi have behov for at vide, hvem du er, hvilket produkt du har købt, din adresse eller dit telefonnummer. Vi vil indhente de oplysninger, vi skal bruge for at hjælpe dig.
· Reklamationer og reparationer: Hvis du reklamerer en vare eller beder os om at foretage reparation eller omlevering, skal vi bruge dine kontaktoplysninger for at kunne registrere reklamationen og gennemføre reparation eller omlevering.
· Videreudvikling af tjenester og sikker drift: For at kunne videreudvikle vores tjenester og drive hjemmesiden på en god og forsvarlig måde er vi bl.a. afhængige af at kunne producere statistik om sådan noget som trafik, køb og adfærd på hjemmesiden. Vi vil også kunne få brug for at få viden om svindel og at træffe foranstaltninger for at forhindre dette. Til disse formål vil vi så vidt muligt basere os på aggregerede data.
· Elektronisk markedsføring: Hvis du eksplicit har givet samtykke til det, vil vi benytte de personoplysninger, vi har om dig, til at sende dig tilbud og informationer om vores produkter. Vi bruger i den forbindelse bl.a. de informationer, vi har om dine tidligere køb, for at give dig tilbud, du efter vores mening kunne være interesseret i. Du kan når som helst give os besked om, at du ikke længere ønsker denne type henvendelser. Bare kontakt vores kundeservice.
· Kampagner og undersøgelser: Hvis du vælger at deltage i en undersøgelse, kampagne eller gå ind på hjemmesiden, kan du blive bedt om at angive personoplysninger såsom navn, adresse og/eller telefonnummer. Formålet er at kunne identificere dig, hvis du eksempelvis vinder en præmie.
· Brug af eksterne leverandører: Hvis du bestiller eksterne tjenester, vil kontaktoplysninger og andre relevante oplysninger, vi har registreret om dig, kunne blive udleveret til leverandøren.
3. Hvem får adgang til dine personoplysninger?
I enkelte tilfælde får andre virksomheder adgang til dine personoplysninger:
· Offentlige myndigheder: Dine personoplysninger kan i særlige tilfælde blive udleveret til relevante offentlige myndigheder. En sådan udlevering vil kun finde sted, hvis vi er pålagt dette i henhold til gældende love og regler.
4. Brug af cookies osv.
Vi benytter såkaldte cookies eller informationskapsler for at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden. En cookie er en tekstfil, som gemmes i din browsers interne hukommelse, når du besøger eller har interaktion med en webside.
Du kan forhindre, at vi gemmer sådanne cookies i din browser. De fleste moderne browsere (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera osv.) er indstillet til at acceptere cookies automatisk, men du kan vælge selv at ændre indstillingerne, så cookies ikke bliver accepteret. Ulempen ved at deaktivere cookies i din browser er, at hjemmesiden ikke vil fungere optimalt. Det skyldes, at formålet med de fleste cookies, vi benytter, er at sørge for netop funktionalitet på hjemmesiden, som f.eks. at hjemmesiden kan huske, hvad du har lagt i din indkøbskurv.
Vi benytter også andre værktøjer end cookies til at indhente informationer om din IP-adresse, hvilken type browser du bruger, din bredbåndsleverandør, dit operativsystem, dato og tidspunkt for dit besøg på hjemmesiden samt data om, hvordan du navigerer på siden.
Disse informationer bruger vi til at analysere trends, så vi kan gøre hjemmesiden mere brugervenlig.
5. Sletning
Danskhandelscenter.dk sletter dine oplysninger i overensstemmelse med de gældende lovkrav. Oplysninger om køb vil som hovedregel blive slettet, når der ikke længere er behov for at gemme oplysningerne for at besvare kundehenvendelser og reklamationer, medmindre vi skal bruge oplysningerne til andre lovlige formål. Regnskabsloven og anden lovgivning kan i nogle tilfælde pålægge os at gemme visse typer informationer i længere tid.
I stedet for at slette personoplysningerne, kan det i nogle tilfælde være hensigtsmæssigt at anonymisere personoplysningerne. Med anonymisering menes, at alle identificerende eller potentielt identificerende kendetegn fjernes fra de datasæt, der gemmes.
6. Dine rettigheder
Danskhandelscenter.dk værdsætter din feedback. Her kan du se, hvilke rettigheder du til enhver tid har, og som du kan gøre gældende ved at kontakte os.
Trække samtykke tilbage: Hvis du har givet dit samtykke til at modtage henvendelser fra os om tilbud på vores varer, kan du når som helst trække dette samtykke tilbage. Vi har gjort det sådan, at du nemt kan framelde dig denne type henvendelser i hver kampagne fra os. Samtykke kan også trækkes tilbage ved at kontakte vores kundeservice.
· Bede om indsigt: Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig.
· Bede om berigtigelse eller sletning: Du kan også bede os om at rette forkerte oplysninger, vi har om dig, eller bede os om at slette dine personoplysninger. Vi vil så vidt muligt imødekomme en forespørgsel om at slette personoplysninger, men vi kan ikke gøre dette, hvis der er tungtvejende grunde til ikke at slette dem, f.eks. at vi skal gemme oplysningerne af dokumentationshensyn. Mange oplysninger kan du slette selv. Eksempelvis kan du til enhver tid slette din e-mail tilmeldelse hos os.
· Klage til tilsynsmyndighederne: Hvis du er uenig i den måde, vi behandler dine personoplysninger på, kan du indsende en klage til Datatilsynet.
7. Ændringer
Vi kan foretage ændringer i denne databeskyttelseserklæring, f.eks. som følge af at vi foretager ændringer i hjemmesidens layout eller funktioner. Hvis vi foretager væsentlige ændringer, vil vi informere om dette på hjemmesiden.
8. Nyhedsbreve
Afmelding eller ændring af hvordan du modtager nyhedsbreve kan til hver en tid gøres i bunden af det nyhedsbrev du modtager.
Fristen på de 2 måneder står i loven og det kan man desværre ikke aftale sig ud af.
OBS: Vi har opdateret afsnit om persondatapolitik. Dette afsnit indeholder alene minimumskravene til jeres oplysningspligt i forbindelse med køb.
Vær opmærksomme på, at I rigtignok også har en oplysningspligt for jeres behandling af persondata, der ligger ud over, hvad der er nødvendig for selve købet. Læs mere i informationsbrevet.
De resterende oplysninger skal dog gives separat og skal ikke ligge i handelsbetingelserne – se kommentar nedenfor
Rigtig fint med en grundig persondatapolitik.
Politikken skal bare rykket ud som en separat punkt og ikke ligge i forlængelse af handelsbetingelserne – det er kun den del af persondatapoltikken, som er relevant for selve købet som skal informeres i flowet. I kan evt også link i handelsbetingelserne til afsnittet om persondatapolitik.